Máte rádi originální nekonfekční kola stejně jako my v bejzu? Zakázková výroba rámů, designů i osazení má mnoho podob a přístupů. Vyzpovídali jsme tvůrce oblíbených "ocelových značek", jak to u nich vypadá před novou cyklo sezónou. A jednoho známého ridera, kterak k oceláku přišel.

Tom Kutín - SingleBe

1. Značky SingleBe, Novák a Zoceli mají společný základ v podobě materiálu, ze kterého tvoří své rámy. Proč jste si vybrali právě ocel?
Ocel je kult. Ocelové rámy tady vždycky byly a vždycky tady budou. Ocel je odolná, pohodlná a zachovává si vlastnosti po několik let. Neméně důležitým faktem bylo, že s jiným materiálem kolega svářeč neměl velké zkušenosti a ocel je celkem snadná na zpracovaní a svařování.
2. Aktuální situaci ve velo businessu registruje s novou sezónou už i "laická" veřejnost. Jak se projevil nedostatek kol na trhu na zájmu o zakázkovou výrobu?
Poptávka ještě lehce více narostla takže se čeká déle, aktuálně cca 4 měsíce.
3. Jelikož kola i kompletujete, brzdí vás nějak zásadněji váznoucí dodávky komponentů?
Člověk musí být v pozoru a hned jak se něco naskytne tak kupuju. Problém je aktuálně trochu se Shimanem GRX. Nicméně tím, že nemáme standartní modely ani standartní specifikaci, tak si myslím, že alternativu lze stále sehnat i v dnešní době.
4. Chystáte letos nějaké novinky?
Nechystáme, neplánujeme. Plujeme tam kam vítr fouká : )

Jarda Novák - NOVÁK

1. Značky SingleBe, Novák a Zoceli mají společný základ v podobě materiálu, ze kterého tvoří své rámy. Proč jste si vybrali právě ocel?

U mě to byla náhoda. Někdy před 14 lety jsem si pořídil ocelového Authora Sector jako druhé kolo ke svému celopéru. To kolo jsem si oblíbil a postupně začal čím dál tím víc propadat kouzlu ocele. Když jsem se pak rozhodoval, z jakého materiálu bude první rám s mým jménem na spodní trubce, ocel byla jasná volba. Pro "garážového" výrobce se mi ocel díky snadnosti svého zpracování jeví jako optimální volba.

2. Aktuální situaci ve velo businessu registruje s novou sezónou už i "laická" veřejnost. Jak se projevil nedostatek kol na trhu na zájmu o zakázkovou výrobu?

Zatím jsem zvýšení poptávky neregistroval. Je to samozřejmě dáno i tím, že ročně postavím minimální počet rámů.

3. Jelikož kola i kompletujete, brzdí vás nějak zásadněji váznoucí dodávky komponentů?

To letos zjistím, ale předpokládám, že to nějak dohromady dám.

4. Chystáte letos nějaké novinky?

Jsem zakázkový stavitel, takže je to spíš otázka na moje zákazníky, s čím za mnou přijdou. Vím že budu stavět svůj první rám pro Rohloff, v plánu mám svůj první rám pájený do spojek, no a už nějaký čas mi v regálu leží materiál na kombo řídítek s představcem. Na to se těším.

www.navak-frames.com

Saša Sidor sedlající nově Zoceli bike

Martina Saidovýho jsem znal, díky Shredwearu, docela dlouho a když byl u mě v parku na závodech a půjčil mi svýho Zoceláka, začal jsem přemýšlet.. a když jsem na podzim zlomil svoje druhý CTMko, už nebylo cesty zpět!

Plácli jsme si, že mi jeden rám taky uvaří. Poslal mi vzorník barev, ať si vyberu tu svou... Koukal jsem na tu barev paletu a povidám, že né a jen tak z legrace jsem nadhodil že tygrovanej, pane, ten by přitáhl dívčí zrak! Manželé Saidovi se toho chytli jak poslední pomy v parku před vypnutím lanovky.

Mr. Saida započal vařit, Mrs. Saidová koupila štětec a já začal shánět díl po dílu. Martin dovařil, Klárka domalovala a tygr Zocele spatřil světlo brněnskýho světa.

Slavnostní předání, slzy, dojetí, objímání...

Chtěl jsem co nejdřív jezdit, neřešit dodací lhůty a nedostupnost komponentů. Naštěstí mi se složením pomohlo pár přátel – ten dal to a ten zas tohle a hle, už to péruje, zatáčí, zvedá se tomu sedlo!

Vždycky mi bylo tak nějak jedno, co na tom kole mám, hlavně když to dělá to, co kolo dělat má. A tak mi tam brzdí Deore 4píst brzdy, zatáčím Kore řidítkama, péruju Lyrikem jen s jedním štelovátkem a vzádu mám vzduch Canecreek s hodně hejblátkama, sedím na Syncros sedle, který dokážu zvednout pomocí Crankbrothers teleskopu, přehazuju na 12kolečkách taky nějakým Shimanem, Mitas pláště drží na černých ráfcíh, který jsou propojeni špicema k Novatec nábojům.. ale hlavně, mám tygra s integrovaným otvírákem na pivo!

Váží to asi málo, nebo moc, podle toho kdo na to kouká.

Mám za sebou první full proježděnej víkend na pár trailech a v bikeparku a je to lambáda! Kolo jede jak nahoru, tak dolekopcom. Rám je tuhej, jde na zadní, na přední, jde přesně tam, kam chci, jak když si Berousek vodí tygra.

Klobouk dolů před tímhle Martinovým výtvorem a ještě níž za kus umění ze štětce Kláry, TigerPower!

www.instagram.com/zoceli_bikes/

Oceláky v bejzu

Aktuálně můžete ve Víru osedlat a otestovat z oceláků jen dva kousky od SingleBe. Vážným zájemcům ale po domluvě zprostředkujeme svezení i na dalších modelech. Srovnávat jízdní vlastnosti Cr-Mo s titanem (TiWorks) či akátovým dřevem (Samorost) je již další level, na který si rezervujte raději více dní.